The first week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Veerle Riet - WaarBenJij.nu The first week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Veerle Riet - WaarBenJij.nu

The first week

Door: Veerle van Riet

Blijf op de hoogte en volg Veerle

18 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello lovely people!

Daar ben ik weer. Ik heb deze week al zoveel meegemaakt dat ik het nu alweer tijd vind voor een nieuwe blog!
Dus daar komt ie dan:

Zondag is en blijft zondag; dus hebben we een rustdagje. Want poeh, van al die eerste indrukken word je toch best wel moe. We zijn begonnen met het kijken van de serie Scandal, die echt ontzettend leuk is! Ook hebben we nog een klaar kleine boodschapjes gedaan. Wat ik ontzettend goed vind van Lisanne en mij, is dat we nog helemaal niks van snoep in huis hebben en kei gezond leven. We zijn gisteren namelijk ook al een stuk gaan rennen in het park, echt heerlijk!

En tja, maandag leek eerst onze hele planning in de soep te lopen. Onze wasmachine is kapot (die wasmachine is nog een verhaal apart, maar daar later meer over). Daar zou Vishal, onze huisbaas, voor komen. Dit tussen 11 en 12 had hij beloofd. Alleen was er om kwart over 12 nog niemand te zien. Nadat wij hem een berichtje hadden gestuurd, bleek het dus dat er iets anders tussen was gekomen en hij pas rond half 4 zou komen. Daar gaan wij dus niet op wachten!
Ons doel van de dag was om de abercrombie en fitch te vinden! Nou, dat is zeker gelukt!! Wauw, wat een mooie winkel is dat zeg. En ja, ook de jongens daar waren wauw, haha. Daarna hadden we niet echt een doel meer. Nouja, dan gaan we toch nog een keer lekker de winkels van Oxford Street bestuderen? Geen probleem hoor! Rond een uur of 5 zijn we een metro station gaan zoeken en terug gegaan naar Picadilly Circus. Hier hebben we bij een heerlijke en super goedkope Italiaan een pizza gegeten.
Maar even terugkomend op de wasmachine. Kijk, we zijn allebei niet blond en hebben al vaker de was gedaan. Dus laten we voorop stellen dat het echt NIET onze schuld was. We hadden al twee machines gewassen toen we mijn blouseje wilden wassen. Een kort programma leek ons prima, dus dit dan ook maar aangezet. Even later, toen Lisanne in de keuken was begon de machine heel hard te centrifugeren. En ja, toen was mijn blouseje ineens in twee stukken gescheurd. Dankjewel wasmachine, je bent vriendelijk bedankt. Nu, 5 dagen later, zit het ene deel van mijn blouseje nog steeds vast tussen het glas en het rubber van de deur. Wij en onze huisbaas krijgen namelijk de deur niet meer open. En Goh, heel toevallig zijn ook alle technische monteurs op vakantie. Ik wil dan dus ook echt niet weten hoe mijn blouseje eruit zal zien, wanneer de deur eindelijk open zal gaan. Hier horen jullie dus nog meer over!

Dinsdag hebben we weer een beetje rustig aan gedaan, ofjaa.. Na het heerlijke uitslapen, zijn we gaan rustig gaan ontbijten. Toen maar weer de sportkleren weer aangetrokken en lekker naar het park gewandeld. Eenmaal in het park weer een stukje verder gerend dan maandag, dus dat werd beloond met lekker op het gras liggen in het zonnetje!!

Woensdag zijn we echt de toerist uit gaan hangen! Te beginnen bij de Big Ben! Vanuit daar zijn we de Thames naar de London Eye. Lisanne dacht namelijk dat daar een heel leuk plein lag. Echter vonden we het pleintje hier niet, wel een heel gezellige boulevard waar allemaal straatartiesten waren. Vanuit de boulevard, de Thames weer overgestoken en toen kwamen we uit bij een super mooi parkje! Hier zijn we dan ook even lekker in het gras gaan liggen en hebben we genoten van de zon, die scheen namelijk volop!
Maaar... Wij wilden dat pleintje vinden, dus na ruim drie kwartier lopen vonden we het eindelijk. En wat bleek, als we niet naar links, maar naar rechts hadden gekeken toen we de metro uitstapte, hadden we zo het pleintje gezien. Nouja, maakt niet uit. Kan iedereen overkomen toch? We hebben een leuk nieuw stuk London gezien én het pleintje gevonden. Al redelijk vroeg naar huis, want we waren toch wel moe. Het is ondertussen een traditie geworden om voor het slapen gegaan een aflevering Scandal te kijken, dus ook dat hebben we maar weer gedaan!

En toen was het alweer donderdag:
Yes! Vroeg uit de veren, want we gingen naar de wisseling van de wachten kijken bij Buckingham Palace. We hadden ingeschat, dat wanneer we er een half uur van te voren zouden zijn, het nog niet zo druk zou zijn qua mensen. De timing kwam precies uit, alleen de hoeveelheid mensen niet... Tjongejonge, wat was het al gigantisch druk. Dus maar op een muurtje gaan zitten en proberen er toch iets van mee te krijgen. Gelukkig was dit niet heel vervelend, want het weer zat alweer mee! Nadat de wisseling afgelopen was, zijn we naar Harrods geweest. Dit viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen, maar ik kan nu in ieder geval wel zeggen dat ik er geweest ben ;). Aangezien we allebei ontzettend moe waren en hoofdpijn van alle parfum geuren in Harrods. Zijn we al heel vroeg weer terug naar onze kamers gegaan en hebben we lekker geluierd.

En zo vliegt een week heel snel om.
Er staat de komende week weer van alles op de planning. Onder andere onze eerste stagedag, dus ik denk dat jullie daar volgend weekend wel weer een blog over kunnen lezen!

I’ll see you soon!

Lots of Love,
Veerle

Ps. Voor foto's kun je op volgende link klikken

• 18 April 2014 - 17:47

Tiny:

Ha Veerle,
    Wat een leuk verslag! Jullie amuseren je prima zo te lezen!
    Voor de volgende week al vast veel succes en plezier op jullie stage plek!
    Groetjes Tiny

• 19 April 2014 - 17:08

Anita Hulsbosch:

Ha veerle, dat klinkt allemaal erg gezellig met uitzondering van die wasmachine; ) Volgende week gaat het dan echt beginnen. Ben heel benieuwd. Ik wens jullie in elk geval nog heel veel onvergetelijke dagen toe en lees graag jullie volgende verslag. Groetjes Anita