The Green class rules - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Veerle Riet - WaarBenJij.nu The Green class rules - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Veerle Riet - WaarBenJij.nu

The Green class rules

Blijf op de hoogte en volg Veerle

05 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo lieve vriendjes en vriendinnetjes uit Nederland!

Mijn eerste hele stageweek zit erop! En wauw, wat heb ik het nu al ontzettend naar mijn zin. Deze doelgroep vind ik echt helemaal fantastisch, een fijne bevestiging dat het ook echt is wat ik wil.
Voor de mensen voor wie het nog niet helemaal duidelijk was. Ik loop nu stage op de Oakleigh School. Dit is een school voor kinderen met een beperking. De school heeft 2 doelgroepen; leerlingen met autisme en PMLD kinderen (kinderen met een meervoudige handicap). Mijn klasje bestaat uit 7 schatjes tussen die 9 en 11 jaar en zijn allemaal meervoudig gehandicapt zijn. Dit wil dus zeggen dat ze verstandelijk niet ouder zijn dan een baby van 6 maanden. Dit is ontzettend heftig, maar oh zo leuk!
Nu hoor ik jullie hier in London denken (ja zo hard kraken jullie hersens); “maar wat doen die in vredesnaam allemaal in zo’n week?” Nou, van alles kan ik je vertellen.
Zo gaan we bijvoorbeeld iedere dinsdag naar een moestuin verderop in de straat. Hier kunnen de kinderen toekijken hoe hard wij staan de ploeteren om al het onkruid te roeien. Iedere woensdag ochtend koken we met de hele klas. Hierbij moet je dus denken aan: de leraren koken, de leerlingen ruiken, zien, voelen en proeven nieuwe dingen. Zo hebben we al noedels en kerriesoep gemaakt. Ook komt er op woensdag een groepsfysiotherapeut. Samen met haar doen we allerlei oefeningen die goed zijn voor de kinderen.
Donderdag is nu al mijn lievelingsdag, ik mag dan namelijk mee gaan zwemmen met de kinderen. In het zwembad doen we ook weer allemaal oefeningen.
Er valt dus evengoed van alles te beleven op deze school!
Lisan en ik hebben ook nog het geluk dat we deze week wel 4 dagen weekend hebben gehad! Deze dagen hebben we dus ook goed benut!
Mijn lieve collega’s hadden gevraagd of dat we zinnen hadden om vrijdagavond mee naar een bandje te gaan kijken. Hier zingt namelijk een leraar van de Oakleigh school in. Eerst wist ik niet zo goed wat ik ervan moest denken (de jongste collega wordt woensdag namelijk 35). Maar goh, we zien wel wat wordt…
En wauw, het werd een mega avond uit! Wat heb ik gelachen en genoten die avond! Oke, ik bied bij deze dus ook maar meteen mijn excuses aan, aan alle 35+ die dit lezen. Want jaaaa, ook jullie weten nog hoe jullie moeten feesten!
Zaterdag wilde Lisan en ik richting de London Bridge, maar alle metro stations in de omgeving waren dicht, dus wat moet je dan? Precies ja, lekker naar Oxford street en er maar het beste van maken ;). Gisteren hebben we heerlijk in het zonnetje in park gelegen en verder vooral van het weekend genoten. Dat hebben we vandaag namelijk ook nog gedaan. En ja, we zijn ook al heel braaf aan school begonnen, want ook dat gaat helaas gewoon door hier!
En voor de mensen die zich in ons interesseren: de wasmachine is nog steeds kapot! :’(…

Lots of Love
Veerle
P.S. bedankt papa en mama, voor de moeilijke naam die jullie me gegeven hebben. Mijn collega’s worden er helemaal gek van!
P.P.S Speciale groetjes en een dikke knuffel voor Bovenbouw 2 van het Palet!

Foto's: http://on.fb.me/1ijkklC

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veerle

Samen met Lisanne ga ik op 11 april, 3 maanden stage lopen in London. We gaan hier samen stage lopen op een school voor meervoudig gehandicapten. Wil je weten wat ik allemaal meemaak? Lees mijn verslag dan maar ;)

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 3054

Voorgaande reizen:

11 April 2014 - 07 Juli 2014

London

Landen bezocht: